Phuket utáni visszatérés

Miután 10 napig azon gondolkodtam, hogyan tudnék karriert építeni Phuketen és soha többé vissza sem térni Londonba, végül is úgy alakult, hogy mégis itt vagyok újra. Ha egy fokkal bátrabb lennék, tényleg belevágnék a dologba, és távoznék, mert kezdem végtelenül unni ezt az életet, időjárást, munkát, embereket, és mindent, ami itt körülvesz. Nyilván ott sem tökéletes minden, az orosz turisták tömkelege kifejezetten irritáló, de azért rengeteg dolog van, ami kárpótol, és ami megérné azt, hogy az ember egy ilyen helyen is gyűjtsön valamennyi élettapasztalatot.

Az egyik leggyűlöltebb érzés számomra az – és ezt már sokszor hangoztattam -, hogy amíg korábban, amíg Magyarországon éltem, lett volna időm nyaralni, de pénzem nem, addig itt hiába van pénzem, időm nincs. A munkahelyem a szabadnapok számából vonja le az összes bank holidayt és a karácsonyi időszakban bekövetkező zárást, így összesen 18 napom marad egy teljes évre, amiből gazdálkodhatok… Ebből 9 munkanapot játszottam el a phuketi nyaralásra, amit szerencsésen véghez tudtam vinni azáltal, hogy két bank holiday is benne foglaltatott az időszakban, így végül is igen hosszú időre léphettem le, viszonylag kevés nap felhasználásával.

Viszont azért ezek mellett elég siralmas, mennyire kevés napom van az év hátralévő részére, és ehhez képest mennyi tervem…

Összességében a nyaralás szuper volt, sok helyen jártunk, hajókáztunk, rengeteget zabáltam, fürödtünk a tengerben, medencében, elefánton is ültem (nem igazán akartam, és nem is volt túl pozitív élmény számomra, de végtére is nem bánom), tigrist simogattunk, botanikus kertben gyönyörködtünk, kenuztunk, és még sok sok mindennel töltöttük az időnket.

Sok helyen olvastam korábban, hogy érdemes minden nap reggel és este meginni valami töményet, gyomortisztítás végett, mert “elkerülhetetlen” egy kisebb-nagyobb gyomorfertőzés, ha az ember errefelé nyaral. Jelentem, bár vittem magammal egy kis üveg vodkát, ki sem nyitottam, és semmilyen ilyen problémám nem akadt. Sok étteremben ettünk, utcai árusoknál is, szóval nem mondhatom, hogy nagyon elővigyázatos voltam, de szerintem ha az ember turistaközpontban nyaral, akkor annyira nem kell aggódnia, mint ahogy azt az internetek írják. Rémisztgetik itt a jó népet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Egyébként még olyan étterem is volt a közelben, ahol gulyás levest lehetett kapni, persze nem ettem, de azért mókás szerintem. Kizárólag thai ételeket ettem, ha már itt jártam, adtam az érzésnek, nem vagyok az a mindenhol pizzát meg hamburgert zabáló ember, rengeteg finom újdonságot kipróbáltam – persze azért a biztonságos határokon belül, ami nem volt bizalomgerjesztő, azt inkább nem vettem meg.

A legszuperebb étkezési lehetőség a templom körül lévő piacon volt (Karon Beachen voltunk), ahol fillérekért adták a frissen sült ételeket, úgyhogy ha valaki erre jár, mindenképp ajánlom figyelmébe a piacot, de érdemes megnézni melyik napokon van nyitva, mert csak két nap a héten, és az is csak akkor, ha aznap nem esett az eső – épp emiatt egy nap sajnos el is maradt, pedig már nagyon készültünk rá.

Nem véletlen beszélek ennyit a kajáról, tényleg nagyon sokat ettem, amit “szerencsére” mások is észrevettek, ugyanis legalább öt kollégám adta a tudtomra, hogy híztam… Öröm ilyen csodálatosan őszinte helyen dolgozni. :D

A hotel egyébként fantasztikus volt, a szobánk erkélyéről közvetlenül a medencébe lehetett bemászni, amit imádtam. A személyzet nagyon kedves, de úgy egyébként a thai emberek rendkívül kedvesek, beszélgetősek (amit egyébként annyira nem értékeltem:D), segítőkészek, de azért nem árt vigyázni ezzel a segítőkészséggel, mert sokszor átverős helyzetbe lehet kerülni a taxisokkal, akik idegenvezetést ajánlgatnak. Rendszeresen megpróbálnak rávenni arra, hogy különböző ékszeres-szuveníres shopba legyen kötelező bemennünk, persze ingyen, semmit sem kell venni, de ők kapnak érte valami “jutalmat”. Egyszer eljátszottuk, utána már óvatosabbak voltunk ezzel a dologgal.

Tényleg minden nagyszerű volt, ha tehetném, akár már most indulnék vissza. A svédasztalos reggelit pedig külön hiányolom, igazán boldoggá tenne, ha itthon is biztosítana számomra valaki hasonló lehetőségeket. :D

Az egyetlen dolog, amit hiányoltam, az csak a párom volt, biztos vagyok benne, hogy nagyon élvezte volna, ha ott lehet. Talán legközelebb lehetőségünk lesz együtt eljutni ide.

Még néhány képet beszúrok, aki esetleg több képet is megnézne, az megteheti instagramon, vagy a facebookomon.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 thoughts on “Phuket utáni visszatérés

1. Woooow, mennyire királynak hangzik már!!
    Digital Nomadson van egy csomó jó tipp utazós-világjárós életre, esetleg abba belenézni? Én csak biztatni tudlak, hogy vágj bele mindenféle ilyen őrültségbe, ezek szuperséges dolgok!

A kaja meg… ÚRISTEN, de irigyellek… *_* A kollégák meg le vanak tojva, ezerszer inkább egyél jókat és különlegeseket, amire másutt nincs lehetőséged és élvezd, mint hogy azon agyalj, hogy jéjszuss, meg fog látszani ha bikinit veszek fel.

Jó volt megint olvasni tőled! <3

• Főleg, hogy ez volt az egyetlen olyan hely, ahol fürdőruhát veszek.. :DD London nem igazán van tele sajnos se stranddal se nyárral. :D
      Meglátjuk, mit hoz a jövő…:)